Inschrijven Register AE

Het Register Association Executive is ondergebracht in een onafhankelijke Stichting.

De inschrijving in het Register AE is een toets over kennis, achtergrond en werkzaamheid binnen de branche. Zoals bij iedere zichzelf respecterende beroepsgroep wordt na inschrijving van iedere verenigingsprofessional Permanente Educatie (PE) verlangd om de vakbekwaamheid op peil te houden.

Daarmee kunt u uw persoonlijke ontwikkeling en waarde binnen uw vakgebied tonen. En bovendien geeft dit persoonlijk cachet en een professionele uitstraling naar uw vereniging en uw bestuur. De verenigingsprofessional is trots op zijn/haar vak.

Aan registratie in dit kwaliteitsregister zijn voorwaarden verbonden. Om toegelaten en geregistreerd te worden tot het Register Association Executives dient de verenigingsprofessional aan een aantal verplichtingen te voldoen. Registratie en behoud van registratie worden getoetst door de Registratiecommissie. Beoordeling van het behoud van registratie (en het voeren van de titel RAE achter uw naam) vindt iedere twee jaar plaats.

Verenigingsprofessionals die menen te voldoen aan de vereisten zoals beschreven in het Reglement kunnen zich inschrijven middels het inschrijfformulier. In het formulier staat beschreven op welke wijze de kandidaat moet aantonen geschikt te zijn om voor inschrijving in het Register in aanmerking te komen.

Lees hier het hele reglement waarin de voorwaarden voor registratie en behoud van registratie verder zijn uitgewerkt. Hier vindt u een overzicht van activiteiten die u op mag voeren als Permanente Educatie.

Hier vindt u een overzicht van activiteiten die in de loop der tijd door de Registratiecommissie zijn goedgekeurd

Gepubliceerd op:   1 juni 2016 2170 x bekeken